روش محاسبه قیمت کابینت ام دی اف

 در کابینت کرج

روش محاسبه قیمت کابینت

در روش محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه، کابینت زمینی و دیواری با متراژ طول محاسبه می شوند که ۶۰ درصد هر متر طول به کابینت های زمینی و ۴۰ درصد به کابینت دیواری تعلق می گیرد. یعنی در مجموع یک متر کابینت دیواری (۴۰%) و یک متر کابینت زمینی (۶۰%) رایک متر کابینت محاسبه می نماییم.

این جمله ای است که تقریبا همه کسانیکه یک بار به دنبال تعویض  و یا خرید کابینت نو بوده اند شنیده اند و از اصول اولیه نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه می باشد ولی شاید برای شما هم پیش آمده باشد که طبق این فرمول متراژ زمینی و دیواری خود را حساب کرده اید و با مبلغی که سازنده به شما اعلام نموده قیمت کابینت خود را محاسبه کرده اید، ولی با قیمت محاسبه شده توسط سازنده همیشه فرق دارد و شما دچار سر درگمی می شوید.

در نحوه محاسبه اگر یونیت های کابینت زمینی و دیواری از ابعاد استاندارد خارج شود. بر حسب اضافه شدن عمق و ارتفاع طبق جدول شامل ضریب می شود که در ذیل پیرامون آن توضیح خواهیم داد. و مورد بعدی که دچار اختلاف محاسباتی شما می شود بحث درب نما است. که پیرامون آن و اینکه به کجا ها درب نما می گوییم صحبت خواهیم کرد.

قانون ۴۰ و ۶۰ درصد اولین قانون قیمت کابینت آشپزخانه است که استاندارد اولیه محاسبه است. حال می خواهیم نحوه ریز محاسبه را به شما آموزش دهیم تا آگاهانه بتوانید بهترین قیمت را برای خود برآورد کنید و بدانید سازنده چگونه برای شما محاسبه می کند.

ابعاد استاندارد برای کابینت دیواری عمق ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر و ارتفاع ۷۰ یا ۹۰ سانتی متر و استاندارد کابینت زمینی عمق ۵۰ یا ۵۵ و ارتفاع ۹۰ سانتی متر با پایه است.

اگر ابعاد یونیت های دیواری و زمینی شما از این استاندارد بیشتر نباشد کار برای محاسبه شامل ضریب یک می شود و شما می توانید با متراژ طول قیمت کابینت خود را محاسبه کنید که این مقدار منهای هزینه درب نما و جزئیات دیگر است.

حال چگونه متر طول را در حالت استاندارد محاسبه کنیم:

روش محاسبه قیمت کابینت زمینی از ابتدا تا انتهای کار را متر می کنیم. اگر کابینت به صورت ال شکل باشد یعنی کنج دیوار که کابینت بر روی دیوار بعدی ادامه پیدا می کند. متر از دو طرف گرفته می شود. (یعنی کنج کابینت از دو طرف محاسبه می شود).  و چنانچه در متراژ زمینی ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و گاز مبله باشد از متراژ طول کابینت زمینی کسرمی شود که ابعاد استاندارد برای آن ها ۶۰ سانتی متر می باشد.

در محاسبه کابینت دیواری همانند کابینت زمینی با متراژ طول محاسبه می شود. بدین شکل که متر از ابتدای کار تا انتها گرفته می شود. حال آنکه اگر در فضای دیواری نیز کابینتی به شکل ال(کنجی) داشته باشیم این فضا نیز از دو طرف در متراژ محاسبه می شود. حال اگه در فضای کابینت دیواری جای هود وجود داشته باشد و کابینت و یا قابی برای آن نصب نشوداز متراژ طول کار کسر می شود. اگر کابینت شما دارای ابعاد استاندارد است می توانید متراژ کل دیواری و زمینی خود را با درصد های بالا محاسبه کنید.

روش محاسبه قیمت کابینت های آشپزخانه خارج از استاندارد:

کابینت های ایستاده که معمولا بعنوان سوپر مارکت، کمد، جای فر و مایکروفر استفاده می شوند. به دلیل اینکه ابعاد آن ها تغییر می کند طبق جدول زیر شامل ضریب ۳ می شوند یعنی اگر طول آن ۶۰ سانتی متر باشد. و ارتفاع کابینت ۲۴۰ سانتی متر باشد با ضریب ۳ محاسبه می شود.

سانتی متر  ۱۸۰=۳×۶۰

نکته: اگر عمق یونیت ها زیر ۵۵ سانتی متر باشد به عنوان کابینت دیواری محاسبه می شود. و طبق جدول دیواری محاسبه می شود و اگر عمق آن بیشتر از ۵۵ سانتی متر باشد طبق جدول زمینی محاسبه می شود. روش محاسبه آسان است در جدول طول کار مهم نیست شما بایست عمق و ارتفاع یونیت خود را داشته باشید و طبق جدول ضریب محاسبه را بدست آورید.

درب نما چیست؟ و در محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه چگونه محاسبه می شود؟

قبل از اینکه توضیح دهیم درب نما چیست باید بدانید منظور از یک متر کابینت چیست و شامل چه چیزهایی می شود. اگر یک متر کابینت دیواری یا زمینی داشته باشیم شامل دو عدد دیواره و یک کف و تاق می شود به همراه یک درب. دیواره و ها، کف و تاق قانوناً از جنس ام دی اف و یا لترون (طبق توافق با مشتری) سفید رنگ معمولی می باشد. و درب کابینت ازجنس و رنگی است که شما برای کار خود انتخاب می کنید به همراه لولا و دستگیره (که برای کابینت های زمینی شامل صفحه روی کابینت، پایه ها، ریل کشو ها) می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

مزایا و معایب استفاده از ام دی افانواع MDF Call Now Buttonمشاوره رایگان