کابینت هایگلاس

 در کابینت سازی کرج, کابینت کرج

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس چیست؟! اگر شما هم میخواهید بدانید کابینت هایگلاس چه جنسی و چه کاربردی دارد پس  در مطالعه ادامه مطالب با ما همراه باشید.

کابینت هایگلاس و کابینت های گلاس کرج یک نوع کابینت مدرن می باشد. مواد سازنده کابینت هایگلاس، ورق  های گلاس است.  ام دی اف مغز آن است و روکش آن از جنس پلی گلاس (نوعی پلاستیک) است. دلیل این شفافیت و براق بودن ان همین روکش پلکسی گلاس می باشد. . به این دلیل است که در تجهیزات دیگری مثل دکوراتیو هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. های گلاس به دلیل نمای زیبا و براق همچنین قیمت مناسب نسبت به کارایی که دارد در چند سال اخیر بسیار پرطرفدار بوده است. علاوه بر های گلاس، نوع دیگری از این کابینت وجود دارد که  آن را پلی گلس می نامند. مغز  هم همان ام دی اف می باشد و لایه ای روی آن قرار می‌گیرد که پلی استر است. پلی گلاس نسبت به های گلاس براقیت بیشتری دارد و مقاومت بیشتری در مقابل خط و خش دارد.

جنس کابینت هایگلاس

مزایاکابینت های گلاس کرج چیست؟

  1.  نور محیط یکی از عاملین مهم در دکوراسیون منزل و آشپزخانه، است. و  به دلیل اینکه در کابینت‌های های گلاس سطح شفاف و براقی دارند و نور انعکاس می شود می‌تواند فضای آشپزخانه را روشن‌تر جلوه بدهد.
  2. این کابینت ها  نیازی به آب بندی خاصی ندارند و ضد آب هستند. این می تواند یک مزیت عالی برای استفاده از این نوع کابینت در آشپزخانه باشد زیرا که در فضای اشپزخانه امکان نفوذ آب به کابینت زیاد می باشد.
  3. های گلاس به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارد و لیز است به راحتی می توان ان را تمیز کرد. کابینت های گلاس با کشیدن یک دستمال نسبتا مرطوب می‌تواند کاملا سطح آن را پاک کند.
  4.  نسبت سایر کابینت‌ها قیمت کابینت‌های های گلاس به صرفه است و با صرف هزینه‌ کم‌  می‌توان آن را خریداری نمود.
  5. می توانید به راحتی این کابینت ها را با دکوراسیون منزل خود ست کنید. این کابینت ظاهر ساده شکیلی دارد.
  6. کابینت های گلاس مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت دارد.
  7. وزن متریال این کابینت بسیار محکم‌ و مقاوم  است.
  8.  طول عمر کابینت های گلاس نسبتا بالا است.

مراحل تولید کابینت هایگلاس عموماً عبارتند از:


۱٫ طراحی و تهیه مواد: در ابتدا، کابینت هایگلاس براساس طرح‌ها و ابعاد مورد نیاز طراحی می‌شوند. سپس مواد اولیه شامل تخته فیبر، چوب چندلایه و لامینه با پوشش هایگلاس آماده می‌شوند.

۲٫ برش و شکل دهی: مرحله بعدی شامل برش و شکل دادن مواد اولیه است. این شامل برش تخته فیبر و چوب به اندازه و شکل مورد نظر برای قطعات کابینت است.

۳٫ لمینه‌زنی و هایگلاس‌بندی: قطعات کابینت با استفاده از لمینه‌های اچ‌دی‌اف یا هوهر (HDF/HDF) تغلیظ شده و به دقت روی قطعات کابینت چسبانده می‌شوند. سپس عملیات هایگلاس‌بندی انجام می‌شود. در این مرحله، لایه‌ای از پوشش هایگلاس با رنگ و براقت مورد نظر روی کابینت قرار می‌گیرد و با فشار و حرارت دقیق به آن متصل می‌شود.

۴٫ تمیزکاری و نصب: در پایان، قطعات کابینت هایگلاس تمیز می‌شوند و ضربه‌گیرها، درب‌ها و اجزای دیگر نصب می‌شوند. جزئیات نهایی مانند دستگیره‌ها و مکانیزم‌های باز و بسته شدن نیز در این مرحله نصب می‌شوند.


با کیفیت ترین و بهترین نوع 
کابینت های گلاس ساخت کشورهای مانند ایتالیا، آلمان، اتریش و غیره… می باشد. اما به دلیل اینکه یکی از مزایای این کابینت قیمت مناسب ان است کابینت سازان نوع ترک ان را به مشتریان خود پیشنهاد می کنند. این برند های ترکAGT و ایشیک است. برای اشپزخانه هایی که نور گیر نیستند ای ننوع کابینت بسیار مناسب است زیرا منعکس کننده نور است و اشپزخانه را روشن می کند. رنگ بندی کابینت هایگلاس کرج کامل است. یعنی سما هر رنگی که انتخاب کنید برای شما ساخته شده  نصب می شود. یکی از دلایلی که حواهان زیادی دارد همین تنوع رنگ ان می باشد.

از پر طرفدار ترین رنگ های این کابینت سفین ان است. برای تمیز کردن کابینت به هبچ عنوان از اسفنج یا اسکاچ های زبر استفاده نکنید. مایع سفید کننده به کابینت اسیب می زند. پودر ماشین هم نمی تواند انتخاب خوبی باشد. برای پاک کرردن لکه های معمولی از دستمال و اب داغ استفاده کنید.

انواع روکش کابینت هایگلاس

  • روکش اکریلیک: جزو روکش های مقاوم و بی نظیر این روکش ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی و ساییدگی دارند؛ البته در مواقعی نیز ممکن است کمی خراشیده شوند که امکان پولیش کردن آنها وجود دارد.
  • روکش پلی گلاس: طول عمر بالای این روکش ها موجب شده است تا استفاده زا آنها در اولویت بسیاری از تولیدی های کابینت قرار گیرد.
  • روکش یو وی: روکش های یو وی جزو روکش های فانتزی با طرح های جالب هستند.
  • روکش پی وی سی: این روکش ها بسیار براق بوده و به صورت پرسی سطح کابینت را می پوشانند.
  • روکش ملامینه: این روکش ها در واقع ارزان ترین نوع روکش های گلاس بوده و عمدتا در آشپزخانه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

کابینت لمی گلاس

کابینت هایگلاس با ورق هایگلاس و کابینت لمی گلس با ورق لمی گلاس ساخته می‌شود. تفاوت این دو ورق، به روکش آنها می باشد.
ورق هایگلاس دارای روکش از جنس پلکسی گلاس است. در مقابل ورق های لمی گلاس دارای روکش PVC می باشند.
در حالیکه مغزی هر دو نوع ورق از جنس ام دی اف خام است. کابینت لمی گلاس سازگار با محیط زیست است.

در ساخت ام دی اف لمی گلاس از نوعی پلاستیک قابل بازیافت مورد استفاده قرار می دهند و همین موضوع سبب میگردد بعدها قابلیت بازیافت داشته باشد و به چرخه‌ی تولید دوباره برگردد.
این مدل کابینت مقاومت بالایی دربرابر نور خورشید دارد. و با تراکم بالا ساخته می شود به همین جهت از نظر مقاوت و دوام بسیار مرغوب می باشد.

جدیدترین مدل های کابینت های گلاس کرج

کابینت سازی های گلاس از جنس ام دی اف می باشند, اما تفاوتی که با ام دی اف دارد این است که سطح آن ها با روکشی پلاستیکی و براق پوشانده شده است. از آن جایی که این روکش ها در طرح ها و رنگ های متفاوتی قابل تولید می باشد, می توان کابینت از جنس های گلاس را در طرح ها و رنگ های مختلفی طراحی نمود. و با توجه به دکوراسیونی که آشپزخانه تان دارد می توان از این کابینت ها استفاده کرد.

امروزه برای طراحی کابینت ها از متریال های خاص نظیر  ام دی اف، چوب، فلز و … استفاده می شود اما کابینت هایگلاس و های ام دی اف مورد توجه اغلب افراد قرار گرفته است.
جنس هایگلاس طوری است که به فضای آشپزخانه نمایی شیک و لوکس می دهد و هایگلاس به دلیل خاصیت منعکس کنندگی نور به نوعی یک منبع روشنایی در فضای آشپزخانه محسوب می شود.

کابینت هایگلاس

 کابینت هایگلاس با طرح چوب

اگر شما هم مانند خیلی از افراد دیگر در انتخاب کابینت خود دچار تردید هستید و نمی توانید بین کابینت جنس هایگلاس و چوب یکی را انتخاب کنید جای هیچ نگرانی نیست! با یک ترفند ساده می‌توان از هر دوی این متریال ها در آشپزخانه استفاده کرد. استفاده از کابینت های هایگلاس با طرح چوب. با استفاده از این طراحی بر روی های گلاس، شما قادرید که از متریال های گلاس بهره گیرید اما در ظاهر کابینت‌هایی چوبی داشته باشید. در این صورت با انتخاب کابینت های گلاس طرح چوب ، دکوراسیون آشپزخانه شما علاوه بر داشتن براقیت و رفلکس نور، از طرح چوب نیز بهره می‌برد. همچنین از یک طرف گرما و انرژی چوب را می‌توانید در آشپزخانه‌تان داشته باشید و از سوی دیگر، می‌توانید شفافیت و براق بودن کابینت هایگلاس را تجربه نمایید.

 

انواع مدل کابینت هایگلاس - جدیدترین مدل های کابینت هایگلاس 2020 | وارناسا PVC

کیفیت کابینت های ‌گلاس را چطور تشخیص دهیم؟

به راحتی و با یک تست ساده، می توان کیفیت کابینت های گلاس را تشخیص داد. برای این یک تکه‌ از ورق های‌گلاس را بردارید و جلوی نور لامپ بگیرید؛ هرچقدر تصویری که روی  ورق های‌گلاس می افتد کمتر موج داشته باشد،  کابینت های‌گلاس هم کیفیت بالاتری دارد. حال که با معایب و مزایای کابینت های گلاس اشنا شدید و همچنین نحوه نگه داری کابینت هایگلاس و نحوه تمیز کردن آن، می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید کابینت های‌گلاس برای آشپزخانه شما انتخاب مناسبی است یا خیر! با توجه به این موضوع که مزایای ان نسبت به معایب آن بسیار بیشتر است.

چگونه از کابینت های گلاس نگهداری کنیم؟

باید هر ماه کابینت های گلاس را با پارچه نخی یا کتانی آغشته به آب گرم شده و نم دار است، تمیز کنید. فقط توجه داشته باشید که پارچه نباید بیش از حد خیس باشد. اگر این کار را به طور مداوم و ماهی یک بار انجام دهید، به مواد شیمیایی قوی برای تمیز کاری نیازی نیست. تمیز کردن کابنیت های گلاس به طور مداوم باعث ماندگاری و جلوه بیشتر نمای آن می شود. علاوه بر آن عمر مفید کابینت هم افزایش داده می شود. ناگفته نماند که نه تنها کابینت هایگلاس بلکه کابینت ها با انواع متریال مثل کابینت ام دی اف کرج، کمد دیواری کرج، کمد دیواری ارزان کرج، کابینت کرج هم باید به طور مداوم تمیز شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

کابینت های گلاس کرجکابینت سازی کرج Call Now Buttonمشاوره رایگان