کابینت سازی

 در کابینت سازی کرج, کابینت کرج

کابینت سازی

کابینت سازی

طراحی سایت در کرج

کابینت سازی یک حرفه مرتبط با ساخت و نصب کابینت های داخلی است که در اتاق های خانه، آشپزخانه، حمام و دیگر اتاق های داخلی استفاده می شود.
کابینت ها عموماً از چوب، MDF و یا مواد مصنوعی ساخته می شوند و می توانند به صورت سفارشی و با توجه به نیازهای مشتری ساخته شوند.

مراحل کابینت سازی

مراحل کلی کابینت سازی عبارتند از:

  • بررسی نیازهای مشتری: این مرحله شامل ملاقات با مشتری، بررسی نیازها و طراحی کابینت است.
  • تهیه مواد و محاسبه مقدار مورد نیاز: در این مرحله، باید مواد لازم برای ساخت کابینت تهیه شود و مقدار مورد نیاز برای هر قسمت کابینت محاسبه شود.
  • برش و ساخت بخش های کابینت: در این مرحله، بخش های مختلف کابینت از جمله درب ها، قاب ها و میزان ها برش می شوند و مواد مصرفی نیز به آن ها اضافه می شود.
  • ساختاریابی بخش های کابینت: در این مرحله، بخش های کابینت ساختاریابی می شوند و به دقت بررسی می شود که آیا همه چیز به درستی ساخته شده است یا خیر.
  • نصب و اتصال بخش های کابینت: در این مرحله، بخش های کابینت به هم متصل شده و نصب می شوند.
  • نصب اجزای داخلی کابینت: پس از نصب بخش های کابینت، اجزای داخلی مانند قفسه ها، دراورها و میزان ها نصب می شوند.
  • تزئینات و تکمیل کابینت: در این مرحله، تزئینات و لوازم جانبی مانند دستگیره ها، نمایشگرها، روشنایی و غیره نصب می شوند.

تحویل کابینت به مشتری: پس از تکمیل همه مراحل کابینت سازی، کابینت به مشتری تحویل داده می شود.

به طور کلی، مراحل کابینت سازی بستگی به نوع کابینت و نیازهای مشتری دارد و ممکن است برخی مراحل اضافی نیز داشته باشد.

انواع طرح های کابینت سازی

طرح های کابینت سازی می توانند بسیار متنوع باشند و بستگی به نیازهای مشتری و سلیقه شخصی دارند. برخی از طرح های معمول کابینت سازی در کرج عبارتند از:

  • کابینت های مدرن: این نوع کابینت ها برخلاف سبک کلاسیک به طور ساده طراحی می شوند اغلب از مواد مصنوعی ساخته شده و طرح هایی با خطوط ساده و شیب دار دارند. این سبک برای آشپزخانه کوچک مناسب است.این کابینت ها اغلب به صورت یکسره از بالا تا پایین و بدون دستگبره یا با یک دستگیره بلند و ساده ساخته می شوند.کابینت های بدون دستگیره با استفاده از یک آهن ربای تعبیه شده باز و بسته می شوند.رایج ترین متریال برای ساخت این کابینت سازی عبارتند از : کابینت هایگلاس، کابینت ام دی اف ، کابینت ممبران
  • کابینت های کلاسیک: این نوع کابینت ها به سبک قدیمی و باستانی طراحی می شوند .برای این سبک از جنس چوب با بافت های مختلف و تزئینات دست ساز استفاده می کند در این سبک از رنگ های گرم و طبیعی مانند قهوه ای ،بژ ،قرمز و زرد استفاده میکنندهمچنین طرح های مختلفی از جمله نقشه  های گل و طرح های معماری و نقوش پیچیده به کار می رود .تزئیناتی مانند مجسمه ، تراش ها و نقوش از جمله جزئیات مهم این سبک هستند.
  • کابینت های فرانسوی: این نوع کابینت ها از چوب با کیفیت بالا ساخته شده و طرح هایی با جزئیات بالا و موزاییک دار دارند.در این سبک از رنگ های دل انگیزی چون سفید ،خاکستری و طوسی استفاده می شود.همچنین استفاده از ویترین ها و قفسه های زیاد در فضای آشپزخانه از فاکتور های اصلی این سبک دکوراسیون داخلی می باشد.
  • کابینت های روستایی: این نوع کابینت ها اغلب از چوبی با بافت خشن و نا منظم ساخته شده و طرح هایی با جزئیات بالا و دکوراسیون های سنتی دارند.کابینت های این سبک تمام چوب یا روکش چوب هستند.
  • کابینت های صنعتی: این نوع کابنت سازی ها عموماً از فلز و چوب ساخته شده و طرح هایی با خطوط ساده و کاربردی دارند.
  • کابینت های سفارشی: این نوع کابینت ها به صورت سفارشی و با توجه به یازهای و سلیقه مشتری ساخته می شوند و می توانند طرح های مختلفی داشته باشند.هر یک از این طرح ها می توانند با ترکیب متنوعی از مواد و رنگ ها و لوازم جانبی، ظاهر و جذابیت خاصی بگیرند.

لوازم مورد نیاز برای شغل کابینت سازی

برای فعالیت در هر شغل و حرفه ای نیاز به ابزارآلات مخصوصی است برخی از لوازمی که در این شغل مورد نیاز نمی باشد. عبارتند از:  دستگاه لبه چسبان pvc ، دستگاه مکنده، کمپرسور هوا، دستگاه دور کن یا برش ام دی اف، وکیوم چوب، دستگاه برش و حکاکی CNC، دستگاه برش اتوماتیک و….

تیم آرارات ام دی اف با استفاده از بهترین متریال و طراحی در تمام مراحل ساخت کابینت آشپزخانه تان شما را همراهی می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

کابینت سازی کرج Call Now Buttonمشاوره رایگان