طریقه ساخت کابینت

 در کابینت کرج

طریقه ساخت کابینت

طریقه ساخت کابینت : کلاً کابینت به دو دسته تقسیم می شود

۱-   هوایی

۲-   زمینی

زمینی:

ارتفاع: ابعاد با پایه و صفحه: Cm 95-90 پایه Cm 14 و جعبه ۷۲ صفحه روی کابین Cm4 و Cm 5 مقدار کلاژ پایه.

عمق: Cm55

عرض: بنابه فضای لازم

هوایی:

ارتفاع Cm70 استاندارد Cm90 برای سقف های بلند Cm240

عرض: بنابه فضای لازم مورد نیاز.

عمق: Cm30

طریقه ساخت کابینت زمینی:

به طور مثال یک کابین به طول Cm 100 را در نظر می گیریم.

برای ساخت این کابین Cm100 به دو شیوه می توانیم عمل کنیم.

اولین راه:  یک کفه به ابعاد ۵۵×۱۰۰ و دو عدد دیواره به ابعاد Cm55 ×  Cm70 و دو تیرک Cm 8/96 × ۷ نیاز داریم.

که این کفه Cm 55× ۱۰۰ را از زیر به دو دیواره Cm 55 × ۷۰ با پیچ اتصال می دهیم  دو تیرک Cm8/96 × ۷ که ضخامت دو دیواره mm 16 از آن را کم کردیم برای بالا جعبه استفاده می کنیم که لبه یکی از این تیرک ها لبه چسبانی شده است چون هنگام باز و بسته کردن درب قابل مشاهده است  این تیرک ها برای اتصال دو بدنه یا دیواره کابین و محل اتصال کابین به صفحه رویه به کار گرفته می شود.

راه دوم:

کفه مورد نظر را Cm55 × ۸/۹۶ گرفته و دو دیواره را Cm 55× ۷۲ می گیریم و دو تیرک Cm 8/96 × ۷ که کفه مورد نظر در داخل دو دیواره قرار گرفته و به وسیله پیچ به هم اتصال داده شده است. و از بالا هم آن دو تیرک به دو دیواره متصل می شود.

راه اول از راه دوم بهتر است به این مقاومت جعبه ای که کفه آن از زیر پیچ شده است بیشتر از جعبه ای که اتصال از کناره ها (دیواره ها)انجام شده است.

شیار زدن:

برای پوشاندن پشت جعبه که به دیوار متصل می شود از فیبر ر mm 3  استفاده می کنیم. به دیواره ها و کفه شیار زده و فیبر را در داخل آن شیارها می کنیم.

فاصله شیار از دیواره اصلی mm 16 که معادل با ضخامت یک MDF است و این فاصله به این منظور می باشد. که دو تکه MDF را بعد از شیاری که فیبر در داخل آن است به دیواره های کناری و پشت تیرک بالا با پیچ متصل می کنیم و این تکه ها MDF به این منظور است که برای اتصال به دیواری که جعبه ها قرار است در آن محل استفاده شود است.

هوایی:

یک جعبه هوایی دارای دو دیواره (که بنا به درخواست Cm 90 یا Cm 70 باشد) و یک کف و یک طاق.

ابعاد کف به طور مثال یک جعبه Cm50 (90 یا ۷۰ × ۳۰ × ۵۰) ۸/۴۶= ۲/۳- ۵۰ می باشد چون دیواره ها به کف پیچ می شوند و طاق که ابعاد آن به مقدار ضخامت یک فیبر و یک MDF که حدوداً معادل mm 19 یا Cm2 کمتر است.

نصب در کابینت هوایی:

و در قسمت هوایی برای نصب در پشت فیبر یک تکه MDF به طول خود جعبه به طور مثال برای Cm 50 ، Cm 8/46 که یک بعد آن بصورت  سرتاسر بریده شده است استفاده می شود.  و دقیقاً یک تکه دیگر از همین لچکی (بادیکه MDF به عرض Cm6 که یک برش   خورده باشد) استفاده می کنیم یکی از این لچکی ها ثابت به خود جعبه متصل است و یکی دیگر از آنها که یک تا دو سانتی متر از لچکی ثابت کوچکتر است و این اختلاف طول به این منظور است که جعبه در جای خود کمی توان حرکت افق را داشته باشد و این لچکی متحرک به دیوار نصب شده به صورتی که هنگامی که لچکی ثابت به داخل آن افتاد در جای خود دقیقاً فیکس شده و از دیوار قابل سور خوردن نمی باشد.

نصب کابینت زمینی:

نکته قابل توجه درباره و متمایز در کابین های زمینی open (اوپن) که این کابینت های اوپن از دو طرف دید دارند در این است که در کابین های اوپن از فیبر استفاده نمی شود بلکه به جای فیبر از دو تیر Cm 5 استفاده می شود که فقط برای اتصال درب نما از آنها استفاده می شود.

برای نصب کابینت زمینی از پایه های پلاستیکی یا فلزی قابل رگلاژ استفاده می کنیم که این پایه ها در زیر کفه نصب شده تقریباً در فاصله Cm5 از بعد کفه و Cm 5 از بعد دیگر که این پایه ها به ما این توانایی را میدهند که جعبه مورد نظر خود را در جهت افقی و عمودی تراز کرده و به دیوار نصب می کنیم و برای اینکه کار زیباتر به نظر برسد و فاصله ای بین دو دیواره یعنی دیواره یک جعبه با دیواره جعبه دیگر به وسیله پیچ دو طرفه ای به نام فیکس این دو دیواره را به هم فیکس می کنیم.

در مورد هوایی ها هم به این شیوه عمل می کنیم و برای تراز بودن جعبه های هوایی یک خط تراز روی دیوار رسم کرده و آن را پایه و محل نصب لچکی ها مورد نظر قرار می دهیم. به همین دلیل تمام جعبه های هوایی در یک راستا و تراز در کنار هم قرار می گیرند.

برای ساخت درب کابینت :

درهای کابین به چند دسته تقسیم می شوند

۱-   درهای ساده با نوار لبه چسبان دستی یا P.V.C

۲-   درهای تمام چوب

۳-   درهای کارخانه ای به صورت لبه گرد

۴-   درب های به صورت قابی یا پروفیلی

به طور کلی برای ساخت در و انداز دقیق در کابینت مثلاً برای یک جعبه ۵۵ × ۷۲ × ۱۰۰ که بصورت در دولکه‌ی
می خواهیم استفاده کنیم.

۱۰۰را به دو تقسیم کرده و از mm4 میلی متر کم خواهیم کرد به این منظور است (که اصطلاحاً به آن بادخور گفته می شود)  برای رگلاژ در تنظیم فاصله بین دو در کاهش است.

طریقه ساخت کابینت:

علامت گذاری و تعیین محل دقیق جایگذاری کابینت ها

نصب اتصالات به دیوار برای نگه داشتن کابینت، این اطلاعات باعث افزایش تحمل بار کابینت می شود.

نصب کابینت ها در جای خود و فیکس کردن ان با پیچ و مهره

بعد از نصب کردن کابینت باید طبقات داخل کابینت اندازه گیریی شود و برش خورده شود . باید چند میلی متر کوچک تر برش خورده شود.

لبه چسبانی طیقات کابینت و درب ها با استفاده از نوار pvc

در اتمام کار نصب دستگیره ها ، لولا و درب ها

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

آموزش ساخت انواع کابینت MDF Call Now Buttonمشاوره رایگان