کابینت ارزان در کرج

 در دسته‌بندی نشده

کابینت ارزان در کرج

در اوایل قرن ۱۶ در فرانسه و انگلستان استفاده از کابینت ها  کابینت ارزان در کرج بسیار رایج شده بود و فرانسوی ها با استفاده از معماری ها و طراحی‌های زیبای خود بر روی چوب‌های گران قیمت مثل گردو و بلوط کابینت‌های زیبایی را می‌ساختند. این کابینت‌ها اکثراً با استفاده از سرستون ها، عاج ها و موزاییک ها از زیبایی بیشتری برخوردار می‌شدند.

در قرن ۱۸ میلادی به ندرت در بین مردم عادی کابینت وجود داشت اما بیشتر در بین ثروتمندان و اشراف زادگان  کابینت ارزان در کرج دیده می‌شد که از کابینت ها در اتاق‌ها، پذیرایی، حمام و آشپزخانه‌هایشان استفاده می‌کردند.

قبل از انقلاب صنعتی به دلیل وجود نداشتن ابزارآلات، کابینت ها به صورت دستی و با ابزارهای پیش پا افتاده نسبت به زمان حال درست می‌شدند، که همین امر باعث گران بودن کابینت‌ها شده بود.
بعد از انقلاب صنعتی، توانستند با استفاده از انرژی بخار و ماشین آلات صنعتی، کابینت ها را به تولید انبوه برسانند.
کابینت‌های تولید شده بیشتر از جنس فلز بودند که با قیمت پایین تری نسبت به چوب عرضه می‌شدند و همین باعث شد که مردم عادی نیز بتوانند کابینت‌ها را خریداری کنند.

کابینت های چوبی موجود در بازار به ندرت از چوب‌هایی مثل: گردو، بلوط، توس یا راش ساخته می‌شدند؛ کابینت‌ در کرج اکثراً از جنس چوب‌های ارزان قیمت تر تولید می‌شدند.
در آن زمان از کابینت های چوبی با درب های شیشه‌ای نیز استفاده می‌شد که به عنوان کمد یا بوفه در خانه‌ها قرار می‌گرفت و نسبت به دیگر کابینت‌های چوبی لوکس قیمت مناسب‌تری داشتند.

۵۰ سال پیش استفاده از کابینت‌های فلزی بسیار رونق گرفته در اکثر خانه‌ها مشاهده می‌شد ولی کابینت‌های فلزی معایب‌هایی هم داشتند.
وجود رطوبت یا مقداری آب باعث زنگ زدگی بر روی آن‌ها می‌شد که به مرور زمان کابینت‌ها را سوراخ می‌کرد یا در اثر فشار یا گرما حالت خود را از دست می‌دادند و دچار خمیدگی می شدند که هزینه زیادی صرف تعویض کردن آن‌ها باید می‌شد.

انواع کابینت ارزان در کرج

کابینت ملامینه

کابینت ملامینه یکی مقرون به صرفه ترین انواع کابینت است کابینت ملامینه شامل ورقی است از جنس ملامین که روی نئوپان یا ام دی اف  کشیده می شود.
کابینت های ملامینه در برابر رطوبت حساس هستند.

کابینت ام دی اف

ورق ام دی اف ورقی است با روکش ملامینه و مغزی ام دی اف که نسبت به نئوپان فشردگی ،مقاومت و تراکم بیشتری دارد کابینت ام دی اف از تخته فیبر نرم یا سخت ساخته می‌شود .
حساسیت  کابینت های ام دی اف به آب نسبت به ملامینه کمتر است.

کابینت های گلاس

کابینت هایگلاس یکی از زیر مجموعه های کابینت های ام دی اف است که نسبت به ام دی اف دارای روکشی قوی تر است بدنه این کابینت از جنس ام دی اف است اما روکشی از جنس پلکسی گلاس دارد.این کابینت ها تنوع بیشتری نسبت به باقی کابینت ها دارند و دارای ظاهری براق تر هستند که موجب بزرگ تز جلوه دادن فضا می شوند.

کابینت ممبران

 برای ساخت این نوع کابینت در ابتدا بر روی ورق های خام ام دی اف به وسیله دستگاه سی ان سی نقش هایی حکاکی می شود و سپس به وسیله دستگاه پرس وکیوم روی آن اضافه می شود ممبران در واقع یک نوع روکش پلاستیکی (PVC) است که روی کابینت‌هایی با جنس‌های مختلف کشیده می‌شود . ضد آب بودن از مزایای این کابینت است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

کابینت زمینیکابینت سازی کرج Call Now Buttonمشاوره رایگان