کمد دیواری کرج

 در کمد دیواری کرج

کمد دیواری کرج

کمد دیواری کرج  -برای ساخت کمد دیواری ارزان کرج اکثرا از ام دی اف استفاده می کنند. با استفاده از ام دی اف می توان رنگ و طرح های مختلفی را اجرا کرد.
کمد دیواری از پرکاربرد ترین وسایل هر خانه ای می باشد. امروزه ساخت کمد های دیواری شکل مدرنی به خود گرفته است که زیبایی بیشتری پیدا کرده و بسیار هم کارامد می باشد.
برای مثال سال های پیش کمد ها تنها دارای بدنه و درب بودند اما در حال حاضر همراه با طبقات، کشو، رگال و درب های کشویی ساخته می شوند و به علاوه به سبک های کلاسیک، مدرن و مدل های مختلف با توجه به دیزاین و متراز هر خانه ساخته می شوند.

 

 

 

انواع جنس کمد دیواری

 

ام دی اف کرج

روکشی مات روی کمد دیواری های ام دی اف کشیده شده است این روکش ها به دلیل برجستگی باعث می شود مقاومت کمد بالا برود و با خط و خش دیر تر اسیب ببیند.
کمد دیواری ام دی اف در کرج روی دیوار نصب می شوند و قسمت زیادی از دیوار اتاق را به خود اختصاص می دهند.
در نتیجه انتخاب طرح و رنگ کمد دیواری تان باید با حساسیت زیاد و با توجه به دکوراسیون انجام شود.

 

 های گلاس کرج

هایگلاس هم مانند ام دی اف می باشد با این تفاوت که روکشی که روی ان کشیده شده است براق می باشد.
کمد دیواری های گلاس علاوه بر براقیت و زیبایی مزایای دیگری هم دارد مثل طرح و رنگ های متفاوت تری نسبت به ام دی اف و مقاومت بیشتر در برابر اب. استفاده از های گاس بیشتر برای خانه هایی مناسب است که طراحی مدرن دارد.

 

کابینت هایگلاس و کابینت های گلاس کرج یک نوع کابینت مدرن می باشد. که از ام دی اف و روکش ساخته شده است.
ام دی اف مغز ان است و روکش ان از جنس پلی گلاس (نوعی پلاستیک) است. دلیل این شفافیت و براق بودن ان همین روکش پلکسی گلاس می باشد.
. به این دلیل است که در تجهیزات دیگری مثل دکوراتیو هم طرفداران زیادی پیدا کرده است.
های گلاس به دلیل نمای زیبا و براق همچنین قیمت مناسب نسبت به کارایی که دارد در چند سال اخیر بسیار پرطرفدار بوده است.

 

لامی گلاس

لامی گلاس ها روکشی مقاوم تری بیشتری نسبت به هایگلاس دارند. کمد دیواری های هایگلاس نسبت به ظاهر زیبایی که دارند بسیار زیبا هستند.
همچنین با روکش مات هم وجود دارند. لامی گلاس زیبایی بیشتری  نسبت به دیگر هایگلاس ها دارد.
این نوع کابینت از نوع pvc می باشد که ضد آب است، محکم است و مقاومت آن در نوع خود بسیار زیاد است.

کمد دیواری ممبران

این نوع کمد دیواری بر خلاف کمد دیواری هایی مانند هایگلاس که با دکوراسون مدرن ست می شوند با دکوراسیون سبک کلاسیک هماهنگ هستند.
کمد دیواری ممبران با استفاده از مواد با کیفیت و فناوری‌های پیشرفته ساخته می‌شود. این کمد دارای بدنه‌ای از جنس ممبران است که به راحتی قابل شستشو است و در برابر رطوبت و آب مقاوم است.
همچنین، در های آن از جنس شیشه، چوب یا فلز ساخته می‌شود.
برای ساخت کمد دیواری ارزان کرج ممبران، ابتدا باید طرح آن را طراحی کرد و سپس با استفاده از دستگاه‌های CNC، قطعات بدنه را برش داد.
سپس، قطعات به هم متصل می‌شوند تا بدنه کمد شکل گیرد. در مرحله بعدی، در های کمد با استفاده از دستگاه‌های CNC ساخته می‌شود سپس، کمد دیواری ممبران به داخل دیوار نصب می‌شود.
این نوع کمد دیواری به راحتی قابل نصب و حمل است و می‌توان آن را به سادگی در مکان‌های مختلف نصب کرد.

کمد دیواری ملامینه

این کمدها در سال‌های اخیر در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند که دلیل اصلی آن، قیمت مناسب کمد است.
کمدهای ملامینه مغزی نئوپان خام دارند که روکشی از ملامین روی آن کشیده می‌شود تا از نئوپان محافظت کند.
این نوع کمد دیواری ها  قیمت بسیار مناسب،تنوع بالا و نگهداری از آن ها راحت است.

خرید و قیمت کمد لباس ملامینه درجه یک | ترب

 

کمد دیواری پلی اورتان

این نوع کمدها هم از مغزی چوب ام دی اف ساخته می‌شوند ولی روکشی از پلی اورتان روی چوب کشیده می‌شود تا مقاومت آن را بیشتر کند.
پلی اورتان از چوب در برابر رطوبت و تغییر رنگ محافظت می‌کند.در برابر رطوبت ،ضربه و خراشیدگی مقاوم است

 

لیست قیمت کمد دیواری پلی اورتان در زمستان 1401 | سلام ساختمان

 

 

کلی آف

کلی اف هم، ام دی اف معمولی با روکش مات می باشد. اما برجستگی بیشتری دارد که برجستگی ان به راه خطوط و راه های چوب شباهت دارد.
ورق های ام دی اف کلی اف دو رو هستند و ایتالیایی می باشند. این بدین معنی است که بر خلاف ام دی اف های ایرانی و ترک هر دو طرف پشت و روی ان به صورت رنگی می باشد.
طرح های کلی اف مانند چوب های برش خورده می باشد و حس گرما و آرامش را به انسان منتقل می کند.

انواع کمد دیواری از نظر نوع درب ها

این محصولات عموما با دو نوع از انواع درب، سفارش داده می‌شوند؛ این دو نوع، درب ریلی و درب لولایی می‌ باشند. انواع کمد دیواری، از نظر انواع درب عبارتند از:

  • کمد دیواری درب لولایی
  • کمد دیواری درب ریلی
  • کمد دیواری درب آکاردئونی

انواع طراحی کمد 

کمد دیواری آینه‌ دار

یکی از اجزای مهم انواع کمد دیواری  آینه‌ها می باشند.
اگر کمد دیواری آینه داشته باشد. نه تنها پیش از خروج از منزل می توانید ظاهر خود را بررسی کنید، بلکه بسیاری از افراد برای عکس گرفتن هم از ان استفاده می کنند.
اگر اتاق شما کوچک است یا فضای آن کمی دارید، با استفاده از کمد دیواری آینه‌ دار به عنوان یک ایده دکوراسیونی، می‌توانید اتاق خود را بزرگ تر نشان دهید.
باانتخاب آینه مناسب برای کمد دیواری نه تنها تمام نیاز های فضای شما را برطرف می‌کند، بلکه با انعکاس نور، اتاق تلن روشن‌تر می شود.
برای دیدن نمونه کار های کمد دیواری ارارات ام دی اف به
گالری کمدها مراجعه کنید.

کمد دیواری کشویی

این نوع کمد دیواری به تنهایی کاربرد زیادی ندارد؛ یعنی نمی توان یک کمد دیواری را تنها با کشو ساخت. اما، کمد دیواری ترکیبی از ریلی و کشویی یا کلاسیک و کشویی رایج می باشد.
کمد دیواری کشویی محبوبیت و طرفداران زیادی دارد؛ چون در ایجاد تنوع چیدمان نقش مهمی دارد و تقسیم‌بندی و نظم فضای کمد دیواری را ممکن می‌سازد.
کمد دیواری کشویی هم مثل کمد دیواری های کلاسیک فضای زیادی را اشغال کرده و مناسب خانه‌های کوچک نمی باشد. عموما از این کمد به تنهایی برای کمد دیواری تلویزیون استفاده می‌کنند.

کمد دیواری کلاسیک

کمدهای دیواری کلاسیک همان مدل‌هایی می باشند که از سابق در حال استفاده و تولید هستند. این کمدها معمولا ارتفاعی به اندازه ارتفاع خانه دارند و یک ضلع کامل دیوار را به یک کمد بلند قامت تبدیل می‌کنند. کاربرد اصلی این کمدها برای آویزان کردن لباس‌ها، نگهداری رخت‌خواب‌ها و یا انبار کردن وسایل با اندازه بزرگ می باشد. مشکل اصلی کمدهای کلاسیک، فضای زیادی است که این کمدها از جلوی خود اشغال می‌کنند. اگر درب کمد ۶۰ سانتیمتر عرض داشته باشد، شما باید تا فاصله ۶۰ سانتیمتری جلوی کمد را خالی بگذارید تا بتوانید درب را به راحتی باز و بسته نماید و همین امر برای خانه‌های با فضای کوچک مشکل‌ساز می‌گردد.

کمد دیواری شیشه‌ای

شیشه یکی از متریال‌های جذاب برای خانه می باشد که محبوبیت بسیار زیادی در بین طراحان دکوراسیون دارد. برای افزایش زیبایی کمد دیواری شیشه‌ای از قاب ام دی اف مورد استفاده قرار داده می شود و قادر می باشد رنگ این قاب‌ها را با رنگ دکوراسیون خود هماهنگ نمایید. این کمد دیواری به داخل دید دارد ولی می‌توانید از شیشه‌های دودی و یا رنگی برای مسدود کردن دید استفاده نمایید. یکی از روش‌های افزایش جذابیت دکوراسیون استفاده از کمد دیواری آیینه‌ای است که علاوه بر مسدود کردن دید به داخل کمد از آن به عنوان آیینه نیز مورد استفاده قرار داده میشود.

بهترین متریال برای کمد چیست؟

ام ی اف از متداول ترین متریال برای ساخت کمد دیواری می باشد.
البته جنس کمد دیواری شما به طرحی که انتخاب کردید هم بستگی دارد اما مغز از کمد دیواری ام دی اف است حال می تواند روکش ان هایگلاس یا جنس های دیگر باشد.
به عنوان مثال اگر شما کمد دیواری با طرح مدرن انتخاب کنید استفاده از چوب طبیعی برای آن زیبا و شکیل است.
از طرفی برای کمد با طرح کلاسیک استفاده از ام دی اف زیباتر است. به همین دلیل جنس کابینت خوب به طرحی که انتخاب می کنید بستگی دارد.
اگر طرح موررد نظر شما کلاسیک باشد کمد دیواری ارزان کرج بهترین انتخاب برای شما می باشد.

ارتفاع کمد دیواری

اکثرا ارتفاع کمد دیواری برابر ارتفاع سقف می باشد.  طراحان منهای قرنیز و تاج یا روکوب و چهارچوب تمام فضا در اختیار می گیرند و از آن ها امورد استفاده قرا  می دهند. از نظر فنی بهتر است درب ها و طبقات به گونه ای طراحی گردند که بالای کمدها در دسترس باشند یعنی ارتفاع درب های پایین تا حدی باشند که به راحتی دست به درب های بالا برسد. این که قصد داشته باشیم درب ها را تمام قد بگیریم کمی ریسک این مورد را دارد که با گذر فصل ها درب های به این بلندی دچار پیچ و تاب و مشکلات باز و بسته شدن می گردند

نحوه دسترسی به داخل کمد دیواری

استفاده از درب های یکپارچه (از کف تا سقف) به صورت ریلی یا به صورت لولایی امکان دارد سبب بروز مشکلاتی درآینده شود مثلا درب کمد‌دیواری به ارتفاع بیشتر از ۲۲۰ سانتی متر بعد از گذشت زمان و استفاده مداوم تاب برمیدارد و باعث بروز مشکلات میشود به همین علت درب های با ارتفاع ۲۲۰ سانتی متر توصیه نمیگردد همچنین مشکل دیگر این می باشد که وقتی درب را باز میکنیم تمام محتویات داخل کمد‌دیواری دیده میشود و مواردی این چنین، برای حل این مشکل درب قسمت پایین را که ارتفاع آن کمتر از ۲۲۰ سانتی متر است را با یک درب پوشش میدهند و فضای انباری را با یک درب پوشش میدهند .

کمد دیواری جدید مدل ۲۰۲۲

کمد دیواری درب شیشه‌ای: کمد دیواری های شیشه ای جدید ترین نوع کمد دیواری در سال ۲۰۲۲ می باشند.
شیشه کمد دیواری را می توانید به گونه ای انتخاب کنید که هم داخل کمد دیواری مشخص باشد و هم مشخص نباشد.
البته که انتخاب کمد دیواری کاملا سلیقه ای است و طرح و متریال هم توسط مشتری انتخاب می شود. به عنوان مثال جنس درب کمد می تواند با بدنه آن متفاوت باشد.
درب هایی از گردو و راش، جنس چوب راش، بلوط آمریکایی، و کانادایی، از زیبا ترین و با کیفیت ترین جنس ها برای درب های کمد دیواری می باشد.

کمد دیواری کرج

قیمت کمد دیواری

یک مسئله مهم برای ساخت و یا خرید هر وسیله ای یا تجهیز برای خانه هزینه آن می باشد. قیمت کمد دیواری هم از این مغوله جدا نیست و مطابق با انتخاب مشتری، طراحی و ساخته می شود.
که با توجه با سلایق مختلف هر مدل قیمت خاص خودش را دارد. قیمت کمد دیواری بر حسب متر مربع حساب می شود.
مواد و متریالی که مورد استفاده قرار گرفته و زمان صرف شده برای طراحی و ساخت کمد دیواری ، از عوامل موثر بر قیمت آن می باشد.
عامل دیگری که بر قیمت تاثیر گذار است، طبقه بندی داخل آن می باشد که اگر این طبقه بندی و کشو های داخل کمد بیشتر باشد، طبیعتا ام دی اف بیشتری هم مصرف می شود.

طراحی کمد دیواری کرج

برای اینکه فضای خود را کنتراست دهید، به سراغ رنگی مکمل و تیره تر بروید که از دکوراسیون فعلی شما متمایز باشد. اگر مینیمال نزدیک به سبک سلیقه شماست، می‌توانید سبکی حداقلی داشته باشید و کابینت ها و کمدها را مطابق با دیوارهایتان رنگ کنید.

برای طراحی و ساخت یک کمد دیواری ارزان در کرج ، مراحل زیر انجام می شود.

۱- ابتدا اندازه دیواری که قصد دارید کمد را بر روی آن نصب کنید را اندازه گیری کنید.

۲- با توجه به ابعاد دیوار، یک طرح ساده از کمد را روی کاغذ بکشید. در این طرح، مشخص کنید که چند قفسه، چند در و چند کشو دارای کمد خواهید بود.

۳- برای ساخت کمد، می توانید از MDF، چوب روس و یا چوب سخت استفاده کنید. بهتر است قبل از شروع به کار، مقدار مورد نیاز از این مواد را تعیین کنید.

۴- پس از برش و نصب قطعات چوب، آن ها را به هم بچسبانید. برای این کار می توانید از چسب چوب استفاده کنید.

۵- در این مرحله، در و قفسه های کمد را نصب کنید. برای این کار، از پیچ و مهره استفاده کنید.

۶- در نهایت، کشو های کمد را نصب کنید. برای این کار، می توانید از ریل های کشو استفاده کنید.

۷- بعد از نصب تمامی قطعات، کمد را به دیوار بچسبانید. برای این کار، از پیچ و مهره استفاده کنید.

۸- با پوشاندن دیوار اطراف کمد دیواری ارزان در کرج، ظاهر کمد را زیباتر و جذاب تر کنید.

توجه: ساخت کمد دیواری کار پیچیده ای است و از آن جایی که کمد دیواری بسیار کاربردی است بهتر است ساخت و طراحی آن را  به متخصصان آرارات ام دی اف بسپارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

Call Now Buttonمشاوره رایگان