کابینت MDF کرج

 در کابینت سازی کرج

کابینت MDF کرج

کابینت MDF کرج

کابینت MDF کرج مخفف عبارت Medium Density Fibreboard می باشد. این عبارت به معنی تخته فیبر، با چگالی (تراکم) متوسط می باشد. و نوعی فرآورده چوبی محسوب می‌شود و در وسایلی مثل کابینت کرج آشپزخانه، کمد دیواری، سرویس خواب و غیره… به کار برده می‌شود.
این تخته فیبر هر تراکمی که داشته باشد از فیبر چوبی ساخته شده که ترکیبی از تخورده های چوب نرم و سخت هستند. طرز تهیه ان به این شکل است که خورده های چوب با رزین و موم مخلوط می کنند و در معرض گرما قرار می گیرد تا فشرده می‌شود .

ام دی اف کاربرد های بسیاری دارد و جاهای مختلفی در یک خانه از ان استفاده می شود. همچنین مغز کابینت هایگلاس کرج و انواع ان هم از کابینت ام دی اف کرج می باشد با چگالی های متفاوت و فقط روکش ان متغیر است.کابینت‌های MDF به دلیل هزینه کمتر آن‌ها نسبت به کابینت‌های چوبی، محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا کرده‌اند. این محصول از الیاف چوب و رزین تولید می‌شود و تراکم بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم در مترمکعب دارد. کابینت‌های MDF دارای سطح صاف، بدون رگ‌های چوب و رنگ پذیری خوبی هستند. همچنین، این نوع کابینت‌ها به رطوبت حساس نیستند و در برابر تغییرات دمایی نیز مقاوم هستند. همچنین از نظر قیمتی، کابینت‌های MDF ارزان‌تر از کابینت‌های چوبی هستند.البته باید توجه داشت که کابینت‌های MDF نسبت به کابینت‌های چوبی دوام کمتری دارند و در برابر ضربه، خراش و زخم‌های شدید حساس‌تر هستند. همچنین، در برابر حرارت بیشتر نیز حساس هستند.

انواع مدل کابینت MDF

  • ام دی اف مات
  • ام دی اف براق
  • می توان کابینت ام دی اف‌ های مات از بهترین مدل های کابینت ام دی اف مدرن دانست. جهت مات کردن کابینت‌ های ام دی اف می‌ توان از هم رنگ‌ هم از روکش استفاده نمود. رنگ‌ های مورد استفاده در کابینت‌ های ام دی اف بسیار متنوع می باشند. در نتیجه، می‌توانید به راحتی رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • کابینت‌ های ام دی اف براق به دو روش تهیه می‌شوند: روش رنگ و روکش PVC. با این وجود، رنگ با روکش دارای تفاوت‌ های قابل توجهی می باشند.

ام دی اف چه کاربردهایی دارد؟

با توجه به این که می‌توان انواع روکش چوبی و غیر چوبی با رنگ و طرح‌های مختلفی را روی ورقه‌های ام دی اف قرار داد، می‌توان از آن در مواردی مثل کابینت آشپزخانه، انواع میز نهارخوری، میز مطالعه، انواع سرویس خواب و وسایل آن مانند تخت، میز آرایش، کمد، پاتختی و…، کتابخانه، انواع پارتیشن و…مورد استفاده قرار داد.

 

کابینت mdf کرجمزایا

در ادامه به مزایا و معایب ام دی اف می پردازیم:

  • به دلیل اینکه ام دی اف ها امکان استفاده از روکش روی ان را دارد، می‌توانیم آن‌ ها را در طرح و رنگ‌ های متفاوت تولید کرد و ام دی اف ها تنوع رنگ و طرح بسیار بالایی دارند.
  • با استفاده از ام دی اف می‌توان به حفظ محیط زیست و درخت‌ها هم کمک کرد. به دلیل اینکه برای تولید کردن ام دی اف از خرده چوب‌های بازیافتی می توان استفاده کرد.
  • ام دی اف را به راحتی می توان شکل داد و انعطاف پذیری بهتری نسبت به سایرین دارد و همین ویژگی موجب شده تا تنوع طرحی مختلفی داشته باشد.
  • در ام دی اف از موادی استفاده شده است که از نفوذ موریانه و اسیب هایی که افاتی هستند جلوگیری می کند.
  • نسبت به گرما و سرما واکنش نشان نمی دهد و به گونه ای است که منبسط و منقبض نخواهد شد.
  • قیمت ام دی اف نسبت به سایرین پایین است و می تواند یک انتخاب مقرون به صرفه باشد.

معایب

  • جنس کابینت ام‌دی‌اف در برابر مواد شوینده‌ی شیمیایی،اسیدی و سایش آسیب‌پذیر می باشد.
  • اگر کابینت ام‌دی‌اف دچار رطوبت شود، می‌تواند محل زندگی حشرات موذی باشد.
  • کابینت ام‌دی‌اف قابل بازیافت نیست و نمی توان ان را به طبیعت بازگرداند.
  • به طور کل کابینت ام‌دی‌اف در برابر رطوبت آسیب‌پذیر است.
  • کابینت‌های ام‌دی‌اف، عمر متوسطی دارد.
  • در برابر حرارت مقاوت زیادی ندارد.

خرید کابینت MDF کرج

با توجه به شرایط تورم و گرانی بسیار شدید خرید کاببینت نیازمند بررسی بسیار زیادی در از جهت هزینه پرداختی و با وجود غیر قابل بازگشت بودن این هزینه دارد. به همبن دلیل خرید کابینت در انواع مختلف به خصوص خرید کابینت ام دی اف با توجه به همین شرایط گرانی آن هم از ارارات ام دی اف دارای یکسری مزایا خاصی می باشد. در وهله اول آرارات ام دی اف تمامی خدمات خود را گارانتی بازگشت وجه عرضه می کند. ارارات ام دی اف خود تولید کننده است و با حذف واسطه ها سعی در ارائه بهترین قیمت موجود و همچنین قیمت رقابتی برای خرید کابینت ام دی اف ارائه می کند. شما می توانید جهت مشاوره با کارشناسان خرید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و تماس حاصل فرمائید.

طراحی سایت در کرج

قیمت کابینت MDF کرج

نسبت به کابینت هایگلاس قیمت کابینت ام دی اف ارزان تر می باشد. ام دی اف یک‌ نوع کابینت اقتصادی و مقرون به صرفه محسوب می شود. ظاهر، رنگ و طرح کابینت ام دی اف به
روکش آن‌ بستگی دارد و روکش های‌ بسیار متنوعی برای خرید در بازار موجود می باشد. اما مثل کابینت های هایگلاس، براقیت ندارد و برعکس کابینت ممبران در کرج، چوبی ، امکان زدن طرح های سی ان سی روی‌ آن وجود نخواهد داشت. به دلیل اینکه اگر قسمتی از کابینت ام دی اف کرج آسیب ببیند رطوبت در آن نفوذ پیدا می کند و اسیب می بیند.
قیمت کابینت ام دی اف به‌ چند عامل بستگی‌ دارد :

  1. جنس بدنه
  2. روکش
  3. طرح سفارشی یا آماده
  4.  نوع صفحه
  5.  نصب ، آب بندی
  6. لولا، دستگیره و …

دلیل طرفداران زیاد کابینت ام دی اف

اولین و تاثیر گذار ترین دلیل ان هزیته پایین ان می باشد. که این کابینت با اینکه قیمت پایینی نسبت به چوب دارد اما ظاهری شبیه به چوب داشته و مزایای بیشتری نسبت به چوب دارد.

انواع روکش کابینت ام دی اف

ورق ام دی اف در دو نوع خام و روکش دار تولید می شود. ام دی اف  روکش دار  بسیار پرکاربرد است:

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

این نوع روکش ضد خش است و ظاهری مات دارد. این روکش به راحتی و بدون نیاز به چسب، به ورق ام دی اف می چسبد، زیرا در ساخت آن رزین که خود نوعی چسب محسوب می شود، به کار رفته است.

 با روکش لترون

لترون نوعی روکش است که میتواند روی ورق ام دی اف ، تخته سه لایه یا ورق نئوپان کشده شود.روکش لترون یک پوشش کاغذی مانند است که مقاومت بسیار پایینی در برابر رطوبت، حرارت، ضربه و خش دارد

روکش هایگلاس

یکی از پرطرفدارترین ورق های ام دی اف است این نوع روکش ها به علت شفافیتی که دارد نور را به خوبی منعکس می کند به بزرگتر دیده شدن فضا کمک می کنند.. به آسانی تمیز می شوند.در این نوع ورق، یک طرف ام دی اف با روکشی پلاستیکی به نام پلی گلاس پوشیده شده است که شفافیتی مانند شیشه به ورق می دهد و کاملا ضد آب  وضد خش  است. پشت ورق نیز از روکش پی وی سی پوشیده شده که نمایی ملامینه یا کاغذی دارد و بسته به جنس پوشش، مقاومت های متفاوتی را ارائه می دهد.

روکش پی وی سی (ممبران)

امروزه استفاده از این نوع کابینت بسیار مرسوم شده است کابینت ممبران در برابر تغییرات دما و رطوبت مقاوم است و دوام بالایی دارد در این مدل، تخته های ام دی افِ برش خورده توسط دستگاه  CNCدر نقش های مختلفی طراحی می شوند؛ سپس با استفاده از دستگاه پرس، یک روکش پی وی سی روی آن ها کشیده می شود.

سوالات متداول درباره کابینت MDF

MDF ایرانی و خارجی چه تفاوتی دارند؟

مغز کابینت ام دی اف خارجی تراکم فیبر بسیار بالایی نسبت به مغز ایرانی دارند. و این تراکم بیشتر باعث پیچ گیری بهتر برای نصب لولا ها و دستگیره ها خواهد شد. و با گدشت زمان صدای باز و بسته شدن درب کابینت به وجود نمی آید.

راه تشخیص MDF خارجی و ایرانی چیست؟

جهت تشخیص خارجی بودن مغز ام دی اف باید به مغز آن دقت کنید. مغز کابینت MDF های ایرانی نسبت به خارجی تیره تر بوده و علت آن استفاده از چسب زیاد است.

کابینت MDF از چه ساخته شده است؟

کابینت MDF از خرده های چوب طبیعی ساخته می شود. که بر اساس چسبی که برای ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد قیمت گذاری می شود. بعد از مرحله چسب، به وسیله دستگاه ها تحت فشار قرار می گیرند و در نهایت برشکاری روی آن ها صورت می گیرد. قیمت کابینت MDF بستگی به طرح شما داشته و براساس مترمربع مصرفی ورق ، قیمت داده می شود. تولید و ساخت کابینت هم بستگی به نوع طراحی و پیچیدگی های آن دارد،  که تقریبا به ۴۵ روز به آن زمان می خورد.

قیمت ام دی اف

قیمت ام دی اف، به عوامل بسیاری همچون متریال اولیه MDF، کیفیت آنها، نوع ام دی اف و نوسانات بازار وابسته می باشد. به طبع اگر MDF انتخابی شما، عایق حرارتی یا صدا باشد، مقاومت بالاتری داشته باشد و یا از دوام بیشتری برخوردار باشد، قیمت بیشتری هم خواهد داشت. همچنین اگر شما از بهترین برند پلای وود و ام دی اف مورد استفاده قرار دهید، قیمت افزایش می یابد. عامل مهم دیگری که تاثیری بر کیفیت این محصول ندارد ولی بر قیمت آن تاثیر می گذارد، نوسانات بازار می باشد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

کابینت سازی در کرجکابینت سازی کرج Call Now Buttonمشاوره رایگان