کابینت سازی کرج

 در کابینت سازی کرج

کابینت سازی کرج

کابینت سازی کرج

برای طراحی کابینت آشپزخانه و کابینت سازی کرج یکی از نکات مهم و اصولی، طراحی زیبا و کاربردی است. کابینتی مناسب است که علاوه بر زیبایی کاربردی هم باشد و بتوان از ان نهایت استفاده را کرد.
هنگام طراحی کابینت باید تفاوت سلایق خانواده ها و نوع نیازشان را در نظر گرفت. برای مثال در خانه هایی که کوچک هستند و آشپزخانه کوچکی دارند نیاز است که کابینت ساز از فضای اشپزخانه بهترین استفاده  را نماید. در طراحی کابینت هم باید تمام وسایل آشپزخانه در جایگاه مناسب قرار بگیرند. و در کنار تمام این موارد زیبایی نیز مسئله بسیار مهمی است که باید در آشپزخانه لحاظ شود.

انواع متریال کابینت سازی

کابینت سازی با متریال و مصالح مختلفی انجام می شود. و در هر خانه ای با توجه به سلیقه افراد و مقدار بودجه ان ها با متریال متفاوتی کابینت سازی انجام می گیرد. در ادامه انواع متریالی که در کابینت کرج استفاده می شود را توضیح می دهیم:

کابینت ام دی اف در کرج :

از پرکاربردترین متریال برای کابینت سازی کرج متریال ام دی اف می باشد. می توان گفت یکی از بزرگترین علت ها برای استفاده از ام دی اف برای کابینت آشپزخانه این است که حتی به هنگام تغییر شدید در دما و رطوبت هوا هیچ نگرانی برای آسیب به آن ها وجود ندارد.می توان گفت یکی از بزرگترین دلایلی که از ام دی اف برای کابینت آشپزخانه زیاد استفاده می شود این است که هنگام تغییرات شدید در دما و رطوبت هوا نیاز به هیچ گونه نگرانی نیست و دچار اسیب نخوهد شد.

کابینت هایگلاس در کرج :

کابینت های هایگلاس نمای لوکس و لاکچری به آشپزخانه می دهد و به دلیل خاصیت براق بودن و شفاف بودن ان نوعی منبع نور محسوب می شود. این کابینت های هایگلاس هم نوعی ام دی اف است که فقط  روکش ان متفاوت است. روکش کابینت هایگلاس با روکشی به اسم پلی گلاس پوشیده شده است.

کابینت هایگلاس و کابینت های گلاس کرج یک نوع کابینت مدرن می باشد. که از ام دی اف و روکش ساخته شده است. ام دی اف مغز ان است و روکش ان از جنس پلی گلاس (نوعی پلاستیک) است. دلیل این شفافیت و براق بودن ان همین روکش پلکسی گلاس می باشد. . به این دلیل است که در تجهیزات دیگری مثل دکوراتیو هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. های گلاس به دلیل نمای زیبا و براق همچنین قیمت مناسب نسبت به کارایی که دارد در چند سال اخیر بسیار پرطرفدار بوده است.

کابینت ممبران در کرج :

یکی از پرطرفدار ترین کابینت های آشپزخانه کابینت ممبران می باشد. مهم ترین ویژگی های آن تنوع رنگ بالا، طرح های زیبا و متناسب با سبک های مختلف دکوراسیون و قیمت مناسب می باشد. این کابینت ها به کابینت وکیوم نیز شناخته شده اند. دارای بدنه ام دی اف با روکش پی وی سی است و ایجاد طرح و نقوش برجسته در بخش های مختلف آن جلوه منحصر به فردی را به کابینت می بخشد.

متریال چوب برای کابینت آشپزخانه

چوب، اصیل ترین و لوکس ترین متریالی ست که می توانید برای آشپزخانه خود به کار ببرید این متریال به دلیل این که برگرفته از طبیعت است حس واقعی بودن ، آرامش و گرمی را در منزل شما ایجاد می کند و طبیعت را وارد منزل شما می کند.کابینت چوبی در طول تاریخ، طرفداران بیشماری داشته و زیبایی و شکوه وصف ناشدنی دارند و اصالت و وقار را به آشپزخانه شما هدیه می بخشند.

چوب گران قیمت است، بنابراین طبیعی ست که کابینت چوبی از گرانبها ترین انواع کابینت ایرانی باشد.
کابینت های چوبی از گذشته تا امروز، عضو ثابت آشپزخانه ها بوده اند و کاربرد بسیار بالایی در ساخت و تولید دکوراسیون داخلی منازل دارند.
این نوع کابینت ها بیشتر برای فضاهای روستیک و کلاسیک مناسبند.
کابینت های چوبی محکم ، بادوام و مقاوم در برابر آسیب هستند و معمولاً خراش ها را می توان به آسانی پوشاند یا از بین برد.

چوب از قدیمی ترین و اصلی ترین متریال های کابینت آشپزخانه است و انواع مختلفی دارد که هرکدام دارای ویژگی های متنوعی هستند مثل چوب راش ، گردو ، افراو…

سوالات متداول

مدل‌های معروف کابینت آشپزخانه کدامند؟

از معروف ترین مدل‌ های کابینت آشپزخانه می‌توان به مدل‌ های مدرن از جمله کابینت‌های هایگلاس در کرج، کابینت ام دی اف در کرج ، کابینت‌های برجسته (فرامید)، و کابینت دو رنگ اشاره کرد.
 کابینت هایگلاس که به دلیل براقیت و درخشندگی که دارد از بقیه محبوب تر است.
که ساخته شده از مغز ام دی اف و روکش هایگلاس است. کابینت هایگلاس را می‌توان با رنگ‌های دیگر ترکیب کرد تا کابینت‌ دو رنگ را به وجود آورد.
کابینت‌های فرامید دارای مغز ام دی اف و روکش‌های کره‌ای می باشند. که علاوه بر زیبایی، بسیار مقرون به صرفه هم هست.
این مدل از کابینت آشپزخانه نیز قابلیت طراحی دو رنگ دارد. سبک‌ترین روکش برای کابینت‌ های ملامینه است.

آیا فلز برای کابینت انتخاب خوبی است؟

خیر، زیرا کارهای ساده با فلز اجرا می شود و می توان گفت یک کار به روز را نمی توان با فلز اجرا کرد.
کیفیت ورقه های فلزی نسبت به گذشته خیلی کمتر شده و ضخامت لازم را ندارد.
اتصالات در کابینت فلزی قابلیت تغییر ندارد. واسه درب های کابینت معمولاً از ورق سیاه استفاده می شود به خاطر این که رنگ کوره ای که روی درب ها اجرا می شود روی ورق گالوانیزه به خوبی نمی نشیند. اما یکی از فوایدی که کابینت فلزی دارد شستشو راحت می باشد.

اجزای اصلی یک کابینت آشپزخانه چیست؟

درب کابینت چوبی : در مورد تولیدکنندگان درب کابینت ها می‌ توان از دو محصول مرغوب و مناسب که در کشور ترکیه ساخته می گردد نام برد که البته اخیرا یک شرکت کشور خودمان نیز اقدام به تولید این نوع دربهای کابینت نموده می باشد.

بدنه ی کابینت چوبی : درمورد بدنه ی کابینت باید به دو نکته ی اصلی توجه نمود : جنس بدنه کابینت باید با مغز ام دی اف یا نئوپان و با روکش ملامینه ساخته شده باشد و نکته ی دوم این می باشد که لبه بدنه کابینت نوارکاری شده باشد تا نمای زیبایی به کار بدهد ، البته رنگ نوارکاری باید همرنگ و یا متناسب با رنگ کابینت باشد.

آیا کابینت های ممبران کیفیت خوبی دارند؟

کابینت های ممبران دارای طرح های متنوعی هستند که توانسته اند جایگزین مناسبی برای چوب شوند.
کابینت های چوبی به علت اینکه دارای قیمت بالایی است بیشتر افراد کابینت ممبران را ترجیح می دهند.
کیفیت کابینت های ممبران خوب و قابل قبول بوده و جز چند متریال برتر کابینت سازی محسوب می شود.
به دلیل این که چوب یک متریالی است که از دل طبیعت بیرون آمده است و فرایند ساخت و پرداخت آن زمان بر می باشد، قیمت گران تری هم دارد.

کابینت سازی و طراحی آن بر چه اساسی انجام می شود؟

در طراحی و ساخت انواع کابینت، کابینت کارباید به سلیقه خانواده ها و نوع نیاز آن ها توجه کند. برای مثال در خانه های کوچک که آشپزخانه کوچکی هم دارند، باید از فضای آشپزخانه بهترین استفاده ممکن انجام شود. علاوه بر آن در کابینت سازی باید به مثلت طلایی یا به عبارت دیگر محل قرارگیری گاز، سینک و یخچال دقت شود.
همچنین، رنگ کابینت هم باید در کابینت سازی مورد توجه کابینت کار قرار گیرد و همخوانی با سایر قسمت ها داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

0

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

کابینت MDF کرجکابینت هایگلاس Call Now Buttonمشاوره رایگان